Rosor på grind

Rosor på grind
Visst får bilden en att längta efter sommaren?
Nu är vi hemkomna från världens bästa mässa -Livsstil på Ledreborgs slott utanför Köpenhamn.
Jag och mamma var där i söndags. Vi åkte från Skummeslöv och släktträffen klockan 6 på morgonen till Helsingborg där vi tog färjan över med bilen till Helsingör.
Sen var det ca en timmes bilresa till Lejre och mässan.
Vi kom fram precis i lagom tid till det öppnade och var bland dom första som gick in.
Väl inne var rena rama lyckan som vanligt! Massor av små gulliga paviljonger med underbara inredningsdetaljer -och allt detta var till salu!



Jag hade redan i förväg bestämt mig för att köpa ett danskt staket för att ha i trädgården som avskärmning och rumsindelare men det fanns bara två ställen som sålde varav det ena var slut och den andra var dubbelt så dyr!
Tills lut, efter mycket tjat fick jag den billigare att plocka ner sitt visningsstaket och rulla ihop till mig ;-)




Det blev också en lejonfontän, en fin glaskupa på fot, en vit spetsduk i vaxmaterial och en underbart stor blomma i en hängampel.

Vi tog ett glas vin och en öl i solen och åt lite lunch och hade det så mysigt -en helt fantastisk dag!
Sen var det dags att köra den långa vägen hem till Habo.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar