Rosor på grind

Rosor på grind
Visst får bilden en att längta efter sommaren?
Nu är äntligen sommaren här -både på termometern och i kalendern!

Det är första gången vi får se vår trädgård i den här underbara tiden då allting står i sin finaste prakt och de olika blommorna slåss om uppmärksamheten med sina främsta vapen, gudomlig lukt och underbara färger.



Tänk att så mycket kan hända i en trädgård på bara tre dagar.
Syrenerna har slagit ut, äppelträden står i full blom och de små fröna som planterades för några veckor sen, som ska bli praktfulla sommarblommor längre fram, har stuckit upp sina sköra halsar ur jorden.



Det är något speciellt med försommaren!
Varje år kommer den med ett löfte till oss frusna svenskar om att sommaren kommer även detta år. Jag tycker faktiskt att försommaren har mer charm och skönhet att erbjuda än vilken julidag som helst. Kalla mig galen men så är det!



Nu blev det mer poesi än blogginlägg den här gången -men jag skyller allt på att jag är berusad på alla underbara dofter från min trädgård ;-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar