Rosor på grind

Rosor på grind
Visst får bilden en att längta efter sommaren?
Finns det något bättre än att äta sin egen skörd direkt från grönsakslandet?
Igår hämtade jag mina fina rädisor och en supersmaskig ruccola och gjorde en sallad på.
Jag hade i grillad Halloumi-ost också och det blev SÅ gott!



Inte världens bästa bild rent ljusmässigt men man ser ändå hur stora rädisorna är!
Särskilt nöjd är jag eftersom det är det första i grönsaksväg som jag har lyckats med och nu plötsligt växer allt så det knakar i landet -potatisen som jag satte har växt och rabarberna är jättestora. Ja till och med dillen har tagit sig.

I går kväll var jag ute i trädgården och bara satt och njöt av alla dofter. Allting är som ett stort, lila hav av syréner!
Jag plockade in 6 stora buketter som jag spridde ut i hela huset och doften är fantastisk!
Synd att de blommar över så fort bara...



Snart är det midsommar -allt går så fort så fort.
Vi ska fira hemma i trädgården med familj och vänner och jag ser verkligen fram emot att bjuda på egen färskpotatis och dill den här gången.
Midsommarstång tillverkar vi själva av björkris och ängsblommor och självklart blir det kransar i håret också!
Om vädret tillåter blir det kanske även ett nakendopp i Furusjön senare på kvällen;-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar